.

 

Stránky provozuje Společnost pro veřejnou dopravu a jsou věnovány Jiřímu Hertlovi (1960 - 2002).

Činnost spolku

Činnost spolku

Rok 2025

  • Na počátku roku jsme uvedli v provoz nový web sdružení

Rok 2024

  • V listopadu proběhla členská schůze v Plzni. Program byl převážně odpočinkový - návštěva plzeňského historického podzemí, katedrály sv. Bartoloměje na náměstí, legendárního hostince na Parkánu. Navštívili jsme i hrob bývalého člena sdružení a velkého přítele veřejné dopravy Jiřího Kohouta na hřbitově v Plzni-Doudlevcích. 
  • Účastnili jsme se drobným organizátorským příspěvkem opět Bezdružického parního léta.

Rok 2023

  • Tradiční listopadová celorepubliková schůze spolku byla opět v Plzni. Díky spolku Plzeňská dráha jsme mohli podrobně prozkoumat lokomotivní depo v Plzni, následovala návštěva muzea trabantů v Lobzích.
  • V květnu jsme se bohužel museli rozloučit s bývalým předsedou SPVD Ing. Jiřím Kohoutem. Náhlé úmrtí uprostřed plodné časti života bylo ztrátou nejen pro náše sdružení, ale i pro Jirkovo kolegy u Plzeňských městských dopravních podniků. Do obřadní síně se s ním přišlo rozloučit veliké množství osob plzeňského veřejného života i dopravních přátel z Prahy, Mariánských Lázní aj.    
  • Účastnili jsme se drobným organizátorským příspěvkem opět Bezdružického parního léta - výstava k historii motorových vozů řady M152.0.
  • V květnu jsem uspořádali výlet soukromým historickým autobusem Karosa B 732 do muzea železnice v Lužné a na zámek Lány. Měli jsme štěstí potkat i pana prezidenta (v motorkářském), došlo i na společné focení.
  • V srpnu byl uspořádán výlet na přehradní nádrž Orlík, a to autobusem Karosa ŠL 11 Muzea dopravy ve Strašicích. I když víkend propršel návštěva elektrárny Orlík, hradu Zvíkov s lodním přesunem na zámek Orlík, skanzenu Vysoký Chlumec a seriálové Višňové se navýsost povedla.
  •  Na podzim jsme využili příležitosti a podali na stavební úřad v Plzni žádost o doplnění územního plánu města koridorem pro tramvajovou trať ze Slovan po Nepomucké ulici směrem na Černice. Doložili jsme tento požadavek i odbornými argumenty o riziku nedostatečné kapacity trolejbusové trakce, pokud by mělo dojít k budoucí realizaci zástavby dle územních studií.

Rok 2022

  • Na jaře jsme pro obyvatele Mariánských Lázní připravili sérii přednášek o historii dopravy v jejich městě a rovněž o možné budoucnosti místní trolejbusové trakce. To vše jako součást oslav výročí 120 let MHD.  
  • V srpnu byl uskutečněn zájezd autobusem ŠL 11 do okolí Tábora a Bechyně. Hlavním cílem byly (samozřejmě) jízdy historických vozidel na Křižíkovo dráze. Dále průzkum Bechyně, Tábora, Židovo strouhy a Chýnovské jeskyně. Spalo se v kempu Knížecí rybník, kde Ešelka budila značnou pozornost.
  • V září jsme se oficiálně účastnili oslav výročí trolejbusové dopravy v Teplicích, a to ve formě prodejního stánku knih projektu Trolejbusy 2021.
  • Hlavním doprovodným programem schůze spolku byla tentokrát exkurze v Plzni-Doudlevcích, Škoda Electric - výroba trolejbusů a trakční výzbroje. 

Rok 2021

  • Výročí 80 let trolejbusové dopravy v Plzni a zároveň 85 let výroby trolejbusů Śkoda. To vše bylo důvodem vydání dvou mimořádných publikací, které vyčerpávajcíícm způsobem obojí popsali. Výsledek tříleté práce Jiřího Kohouta, Jiřího Šplíchala, Martina Lešky a dalších spoluautorů, byl vydán nákladem SPVD. Knihy pokřtil primátor města Plzně, jeho náměstek pro dopravu a ředitel podniku Škoda Electric. Knihy byly distribuovány po celé Evropě, v Severní Americe i Číně.