85 let výroby trolejbusů Škoda / AKTUALIZACE OBSAHU

 

I přes veškeré vynaložené úsilí zůstávají v historii trolejbusů Škoda některé otazníky či bílá místa. Vydáním publikace naše badatelská činnost nekončí, a proto budeme velmi rádi za vaše vzpomínky, doplnění či postřehy, které mohou být dalším cenným střípkem do historické mozaiky. Stejně tak se i přes mnohá kola korektur do knihy mohly dostat drobné nepřesnosti, které bychom zde rádi opravili.

 

Jakoukoliv zpětnou vazbu či další poznatky uvítáme na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . Upřesnění či opravy údajů vytištěných v knize vám nabízíme na této webové stránce.

 

Autorský kolektiv Trolejbusy 2021



s. 171: Kolik vlastně bylo devítek? / správné znění: "Jisté je, že Škoda 9 Tr se všemi svými variantami představuje třetí nejrozšířenější typ trolejbusů na světě. První místo... oblasti. Druhá příčka náleží modelu ZiU-5 vyráběném tamtéž. Celkový počet vyprodukovaných zástupců tohoto typu není přesně znám, zdroje obvykle uvádí 14-16 tisíc vozů (příp. až 20 tisíc). Devítka ve srovnání se ZiU-9 dosahuje zhruba "pouhé" šestiny tohoto čísla."


s. 195: správné znění: "Roku 1982 se přemístění do prostoru schrány vedle trakčního motoru skutečně připravovalo (všechny tyristory by pak byly jednoduše přístupny z jedné strany vozidla), ale na trojici vozů, která byla schválena v lednu 1983 do výroby, se nakonec testovalo jen odlišné provedení elektrodynamické brzdy." (chybně uvedeno elektromagnetické)


s. 196: správné znění: "Sériová výroba vozů s upravenou elektrodynamickou brzdou se rozběhla na konci roku 1984." (chybně uvedeno elektromagnetickou)


s. 305: tisková chyba, správný popisek snímku zní "Prototyp ETB zachycený během zkušební jízdy na podzim 2002 na plzeňské konečné Nová Hospoda. [344]"