Get Adobe Flash player

 

Statistika - seznamy vozidel dopravců PID

Na této stránce nabízíme ke shlédnutí a stažení přehledy vozového parku vybraných dopravců PID, jejichž autorem je Václav Boček. Uvítáme samozřejmě jakákoli upřesnění či doplnění, připomínky adresujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . U některých dopravců jsou přiloženy i seznamy již vyřazených vozů.
Bado Bus Aktualizováno 9. 12. 2007
Bosák BUS Aktualizováno 31. 1. 2008
Bosák BUS (vyřazené vozy) Aktualizováno 6. 1. 2008
ČSAD Kladno Aktualizováno 31. 1. 2008
ČSAD Kladno (vyřazené vozy) Aktualizováno 31. 1. 2008
ČSAD Polkost Aktualizováno 3. 2. 2008
ČSAD Polkost (vyřazené vozy) Aktualizováno 3. 2. 2008
ČSAP Nymburk (vyřazené vozy) Aktualizováno 15. 8. 2006
DP hlavního města Prahy (tramvaje) Aktualizováno 11. 7. 2008
OAD Kolín Aktualizováno 25. 2. 2007
OAD Kolín (vyřazené vozy) Aktualizováno 14. 9. 2006
Spojbus Aktualizováno 11. 7. 2008
Spojbus (vyřazené vozy) Aktualizováno 11. 7. 2008
Jaroslav Štěpánek Aktualizováno 6. 1. 2008

Jeden den v Praze aneb Co nám kde jezdí?

Před nedávnem se mi známý svěřil, že téměř každou sobotu musí jezdit pracovně do Prahy. Hned jsem využil příležitosti a "vetřel" se - i přes upozornění, že se jede brzy ráno a odjíždí pozdě v noci. Po přemýšlení, co celou dobu v Praze dělat, mě napadlo, že si napíšu všechny v ten den vypravené tramvaje. Sice mě při přípravě kartiček na zapisování těch bezmála 250 pořadí trochu zamrazilo a uvažoval jsem, zdali je v lidských silách stihnout všechno i s "ostrovními" linkami typu 19 nebo 21, ale nakonec jsem se rozhodl jít "do toho". Ihned po příjezdu v 8 hodin začala mravenčí práce spočívající v zaznamenávání všeho, co se na kolejích hnulo. Někdy se úspěch dostavil a někdy jsem potkal protější vůz v takové rychlosti, že nezbylo, než na něj počíhat znovu. V 18.30 jsem ke své hrůze zjistil, že nemám ještě moc vozů linky 11 a že ten 7,5 minutový interval tam už nebude dlouho, takže jsem se rozjel do Strašnic a zbytek musel počkat. Ve 20:15 bylo hotovo a následoval rychlý přesun na Hradčanskou, protože mi chyběla jedna "patnáctka" a "pětadvacítka". Bohužel jsem zjistil, že ve směru Vypich už zbývá jediný spoj linky 15. Ten, co tam ve 20:34 projel, byl naštěstí první chybějící, chvilku za ním jel i poslední chybějící vůz na lince 25. Takže ve 20:45 bylo hotovo definitivně. Sice jsem byl vyčerpaný a s konstatováním "již nikdy více" jsem se jal nahánět známého k cestě domů, ale zřejmě někdy pokračování bude.
A co tedy tabulka z 30. 9. 2006 ukazuje zajímavého? Vozovna Kobylisy vypravuje svých posledních 52 vozů T3 již jen v soupravách, které se objevují na linkách 10 a 17, vzácněji i 24. Vozovna Strašnice přišla o značnou část tramvají T3M, její "terezky" v sobotním provozu šlo spočítat na prstech jedné ruky. Zejména na lince 23 je nahradily "klasiky" T3 předané z Kobylis. Další zajímavostí je, že vozovna Motol nechala "doma" všechny vozy typu T3R.PV a vystačila si s tramvajemi T6 (a na lince 3 s "poršetrou"). Oproti tomu ve Vokovicích se tváří, jako by jich tam byl nadbytek, takže kromě jejich kmenové linky 20 obsadili "Krnováci" ještě linku 8 a poslední sólový vůz evid.č. 8177 pak linku 21. Vozovna Žižkov rozhodně nešetří vypraveností vozů typu T6, a to jak sól, tak i souprav. Soupravy obsadily hned tři pořadí linky č. 26 a čtvrtá byla na lince č.9.
Na závěr mi dovolte, abych pochválil dílenské pracovníky vozovny Hloubětín. Vozy byly naprosto v pořádku, čisté, vzorně a správně upravené pro provoz, zejména u vozů T3M potěšila cedule čísla linky zastrčená zvenku (což ve vozovně Strašnice dodnes nepochopili). Nepříjemné zklamání naopak znamenaly vozy T3SUCS vozovny Žižkov. Polovina z nich vypadala tak, že hned zítra zamíří do ústředních dílen minimálně na modernizaci, u některých to dokonce vypadalo tak, že zůstanou jen "papíry" pro náhradní skříň. Zejména nátěr "štětkou" na jednom voze vypadal v roce 2006 hodně divně.
Vypravení pražských tramvají 30. 9. 2006 Přidáno 19. 10. 2006

Kalendář akcí

loader