Get Adobe Flash player

Výluka na Krejcárku

Od 3. do 11.11.2004 opět probíhala pravidelná údržba tramvajové trati Palmovka – Ohrada. Ve vyloučeném úseku jezdil náhradní autobus X-1 firmy Hotliner. V linkovém vedení tramvají došlo k odklonu linky 1 z Palmovky po trase linky 10 do Kobylis, přičemž linka 10 jezdila na Vápenku. Linka 19 nahradila linku 1 z Ohrady na konečnou Spojovací a od nové budovy DP ve Vysočanech na Lehovec byla "devatenáctka" zastoupena prodlouženou linkou 8.
Proč se nenahradil i úsek Palmovka – Vysočanská? Řešení se nabízelo hned několik:
  • prodloužení linky 12 z Palmovky na Lehovec (linka 8 beze změny)
  • prodloužení linky 12 z Palmovky na Vysočanskou a prodloužení linky 8 z Vysočanské na Lehovec
  • zavedení zvláštní linky Lehovec – Vysočanská – Palmovka – Vysočanská – Lehovec
Argument, že by došlo k nárůstu vozových kilometrů, by podle mne neobstál. Vždyť vozovna Hloubětín zajišťovala provoz linky 19, na kterou musely tramvaje vyjíždět oklikou přes Masarykovo nádraží (centrum města) a stejným způsobem i zpět. Přitom na lince jezdilo 10 vozů, ze kterých dva tuto vyhlídkovou jízdu absolvovaly ráno i odpoledne. Podobně na tom bylo i 10 hloubětínských vozů linky 9 a 5 žižkovských vozů linky 15, které musely začínat (resp. končit) svou cestu v centru města, neb na jiné místo se ze svých vozoven nedostaly.
Vůz KT8D5 linky 1 opouští tramvajový most a sjíždí do zastávky Krejcárek.
Vůz KT8D5 linky 1 opouští tramvajový most a sjíždí do zastávky Krejcárek.
Foto Damir Holas

Vyhledávání

Kalendář akcí

loader