Get Adobe Flash player

Chomutov - Solaris Trollino 12AC

Trolejbus Solaris Trollino 12AC zavítal při svém předváděcím "turné" po českých provozech také do Chomutova a Jirkova. Předváděcí jízdy byly naplánovány na dny 18 a 19. dubna 2003. Vozidlo bylo do vozovny Dopravního podniku Chomutov-Jirkov přivezeno o den dříve, tedy ve čtvrtek 17. dubna z Teplic, kde ten den do cca 15-ti hod jezdilo na linkách. Bylo přitaženo za montážním vozem Liaz Dopravního podniku Ostrava krátce po 16. hodině. Po příjezdu byly provedeny úpravy související se změnou napětí trolejbusové sítě - v síti DPCHJ a.s. 750 V. Trollino poté vyjelo na zkušební jízdu z vozovny na smyčku Písečná a po krátké pauze zpět.
Trollino při zkušební jízdě po přenastavení údajů na 750 V
Trollino při zkušebníjízdě po přenastavení údajů na 750 V.
Foto Jaroslav Rak (17. 4. 2003)
Následující den ráno byl trolejbus od 8. hodiny nasazen do běžného provozu, během kterého vystřídal všechny trolejbusové linky, tedy se objevil na všech tratích a smyčkách trolejbusové sítě. Při poslední jízdě, jež byla na lince 31: Vodní - Jirkov AN, došlo na Trollinu k poruše. Tato porucha byla způsobena přepětím v síti - vzhledem k tomu, že k ní došlo v době odpoledního sedla při průjezdu centrem Chomutova na Palackého ulici, kde v té době nebyl jiný trolejbus a poměrně blízko měnírně, překračovalo napětí v síti vysoko hodnotu 800 V. Trolejbusy byl přetažen zpět do vozovny na Písečné ulici a bylo bohužel rozhodnuto o jeho přepravě a odstranění závady až v Pardubicích. V sobotu tedy bylo v dopoledních hodinách naloženo na nákladovém nádraží na vagón a vydalo se po železnici na cestu do Pardubic.
Během pravidelného provozu - zde zastávka Zahradní, TIP
Během pravidelného provozu - zde zastávka Zahradní, TIP.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)
Předváděcí jízdy bych i přes zmíněnou poruchu hodnotil velmi kladně. Ostravští řidiči předváděli v plné míře jízdní vlastnosti Trollina a tím i výhody trolejbusové dopravy oproti autobusové - tedy vyšší akceleraci, plynulost jízdy a jízdu do stoupání. Také se tím ukázalo, že stav zdejšího trolejového vedení je dobrý, a umožňuje tyto výhody trolejbusů plně využít, což zde v poslední době nebývá zvykem, neboť rychlost a plynulost trolejbusové dopravy je zde poměrně nelogicky omezena značným počtem omezení rychlosti na vedení.
Během pravidelného provozu - zde na smyčce Písečná
Během pravidelného provozu - zde zastávka Zahradní, TIP.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)
Stažením sběračů, byl umožněn průjezd ostatním trolejbusům
Stažením sběračů, byl umožněn průjezd ostatním trolejbusům.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)
Porouchané Trollino právě předjíždí vůz místní e.č.021
Porouchané Trollino právě předjíždí místní vůz e.č.021.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)
Již zapřažený Trolejbus čeká na odvoz do vozovny
Již zapřažený trolejbus čeká na odvoz do vozovny
Foto Tomáš Zavadil (18. 4. 2003)

Kalendář akcí

loader