Get Adobe Flash player

Brněnské trolejbusy

Škoda 22Tr ev. č. 3603 (r. v. 2003)
Škoda 22Tr ev. č. 3603 (r. v. 2003) na lince 26 u zastávky Mendlovo náměstí.
Foto Lukáš Vrobel, 9. srpna 2007
Brněnské trolejbusy vyjely poprvé roku 1949. Uvažovalo se o nich už dříve, ale všechny důležité oblasti byly tehdy už obslouženy tramvajemi.
Škoda 21Tr ev. č. 3010 (r. v. 1998)
Škoda 21Tr ev. č. 3010 (r. v. 1998) na lince 30 u zastávky Kamenolom.
Foto Vojtěch Veselý, 16. března 2006
V současné době je v provozu 12 trolejbusových linek s číselným označením 26, 27, 29 - 34 a 36 - 39.
V roce 1989 bylo v provozu rekordních 17 trolejbusových linek, délka tratí a počet ujetých vozokilometrů však byly nižší.
Jeden z nejstarších trolejbusů - Škoda 14Tr ev. č. 3194 (r. v. 1986)
Jeden z nejstarších trolejbusů - Škoda 14Tr ev. č. 3194 (r. v. 1986) - vyjíždí na lince 37 z konečné Mendlovo náměstí.
Foto Lukáš Vrobel, 9. srpna 2007
Škoda 14TrR ev. č. 3234 (r. v. 1990)
Škoda 14TrR ev. č. 3234 (r. v. 1990) na konečné příměstské linky 31 ve Šlapanicích. Vnější stopa smyčky je odpojená od provozní sítě. V době pořizování snímku měla linka ještě číslo 131.
Foto Lukáš Vrobel, 9. srpna 2003
Současná trolejbusová síť je tvořena dvěma systémy, vzájemně propojenými pouze manipulačně. Manipulačních tratí je ve městě velké množství a jsou často velmi dlouhé. Běžný provoz na nich není zaveden kvůli souběhu s tramvajemi.
V centru města jsou trolejbusy ukončeny na Komenského náměstí, České, Mendlově náměstí a u hlavního nádraží.
Škoda 14Tr ev. č. 3259 (r. v. 1994)
Škoda 14Tr ev. č. 3259 (r. v. 1994) v nástupní zastávce linky 26 Mendlovo náměstí. Vůz je již od výroby vybaven digitálními orientacemi.
Foto Lukáš Vrobel, 9. srpna 2007
Škoda 14TrM ev. č. 3277 (r. v. 1995)
Škoda 14TrM ev. č. 3277 (r. v. 1995) v nástupní zastávce linky 39 Komenského náměstí.
Foto Lukáš Vrobel, 9. srpna 2007
Základem vozového parku jsou klasické vozy Škoda 14Tr, jejich modernizovaná verze 14TrR a nově dodané vozy 14TrM(navzájem velmi podobné). Dále provoz zajišťují kloubové vozy Škoda 15Tr modernizované na typ 15TrM. Nízkopodlažní trolejbusy jsou zastoupeny vozy běžné délky Škoda 21Tr a kloubovými 22Tr.
Trolejbusy jezdí většinou v červeno-krémovém nebo červeno-bílo-šedém nátěru.
Modernizovaná Škoda 15TrM ev. č. 3507 (r. v. 1991)
Modernizovaná Škoda 15TrM ev. č. 3507 (r. v. 1991) vyjíždí na lince 26 ze zastávky Mendlovo náměstí.
Foto Lukáš Vrobel, 9. srpna 2007
Škoda 21Tr ev. č. 3017 (r. v. 2000)
Škoda 21Tr ev. č. 3017 (r. v. 2000) na konečné linky 25 Česká.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Koncem června 2004 měl být z důvodu špatného stavu tratě zastaven provoz na příměstské trolejbusové trati do Šlapanic a nahrazen autobusem. K tomu naštěstí nedošlo a trať je v provozu doposud. Doufejme, že přežije i další léta.
Škoda 14Tr ev. č. 3200 (r. v. 1986)
Škoda 14Tr ev. č. 3200 (r. v. 1986) na lince 26 v zastávce Úvoz.
Foto Vojtěch Veselý, 16. března 2006
Škoda 22Tr ev. č. 3602 (r. v. 2003)
Škoda 22Tr ev. č. 3602 (r. v. 2003) na lince 26 v zastávce Mendlovo náměstí.
Foto Vojtěch Veselý, 16. března 2006

Kalendář akcí

loader